Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK (Generelt)
https://bane.dk/Nyt-fra-Banedanmark/Fejl-paa-sporskifter-paa-Nykoebing-Falster-St_-paav...
Hér er en Bane Danmark classic,Ingen brugbar information.... masser at udenomssnak og foragt for kunderne, hvis man ser klippet med Bispeskov fra DSB efterlyser han netop information om hvornår deres lort virker... Den eneste information der IKKE er i presemeddelelsen...
Men hvordan skal de give information de ikke selv har? Er det bedre de går ud og siger det virker fra d. 28... (eksempelvis) Og så får de også skæld ud fra d. 28. hvis ik det passer osv osv. Hvis de vitterlig reelt ikke ved det, er det vel svært at melde noget bedre ud?Jeg siger ikke det er godt, det er det langt fra. Det er da noget virkelig lort at de sporskifter ikke virker og det burde absolut ikke fejle så meget. Men vi har vel alle prøvet enten privat eller på arbejdet at have noget der bare driller i stor stil og man aner ikke hvorfor og det driver en til vanvid.
I min optik, så burde sådan en pressemeddelelse være udsendt allerede den 12. december, da Banedanmark første gang konstaterer, at lortet ikke virker til den nye køreplans start og ikke, når projektet for 3. gang udsættes. Og så er spørgsmålet lige, hvad de egentlig ved. For DSB kom til at sige, at Banedanmark mener, at skidtet er ordnet den 17. januar 2022. Det var muligvis en intern meddelelse, der ikke skulle have været ud til passagererne. Men det kom den.Jeg tror også, at Banedanmarks amatøragtige ageren er nået til et punkt, hvor vi pendlere simpelthen ikke gider mere. Det er pissefrustrerende, at lige meget hvad Banedanmark rører ved, så går det galt og bliver markant forsinket.
Jeg tvivler på, at det er den menige medarbejder ude i den virkelige verden, der er komplet inkompetent... Med over 150 års erfaring, så burde der være en hvis viden om at lægge skinner og sporskifter i firmaet.
Helt enig i at der burde være kommunikeret bedre ud tidligere.
Nu ved jeg ikke hvad problemet er konkret, men man har jo ikke over 150 års erfaring med sporskifter i det nye signalsystem og overførsel af de er sikrede eller hvordan det nu fungerer. Jeg er ikke klar over om det er der problemet er, eller om det er fysisk ude i sporskiftet. Hvis det sidste giver det absolut ingen mening for mig at de ikke kan få det fixet. Derfor jeg hælder til det har noget med signalsystemet og data fra sporskiftet til det. Men nej det står der ikke, så måske jeg tager fejl.