Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ministeren om Kattegatforbindelsen - syd om Roskilde (Trafikpolitik)

af Rask Ingemann Lambertsen, 19/1 2020, 20:15 (1768 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Både det hurtige system og "intercity" systemet plalægges til 30 min drift. Dvs fire tog i timen. Kapaciteten vil formentlig designes til at hvert af disse togsystemer kan udvides til kvartersdrift og dermed otte tog i timen. Dertil kommer potentielle tog fra Sverige og Tyskland....

Så giver det da slet ikke mening at have en løsning med kun et spor over Kattegat i spil. Der er nogen, der ikke kan regne. "Overfarten" tager 12 minutter for et tog, der ellerede er oppe i fart. Så er der 30 - 12 - 12 = 6 minutter tilbage til at foretage krydsningen i, inkl. bremsning, omstilling af sporskifter, signalgivning, omstilling af sporskifter, signalgivning og acceleration. Togene må heller ikke være den mindste smule forsinkede. Men alt det klarer Banedanmark og DSB vel nemt...

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRailDSB MY1159Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak