Ministeren om Kattegatforbindelsen - syd om Roskilde (Trafikpolitik)
...med kun 20 minutter mellem persontogene, men hvad skulle problemet være i de tidsrum, hvor persontogene kun kører i halvtimesdrift?
00:00 P1 afg.
00:04 G1 afg.
00:12 P1 ank.
00:30 P3 afg.
00:34 G1 ank.
00:42 P3 ank.
Både det hurtige system og "intercity" systemet plalægges til 30 min drift. Dvs fire tog i timen. Kapaciteten vil formentlig designes til at hvert af disse togsystemer kan udvides til kvartersdrift og dermed otte tog i timen. Dertil kommer potentielle tog fra Sverige og Tyskland....
Godstog på broen kræver en dyrere bro pga vægt og mindre stigninger, og den regning vil man gerne undgå, for at få prisen ned på et spiseligt niveau. Derfor er de 14 km ekstra højhastighedsbane heller ikke så oplagt, som man skulle tro, men der er som sagt mange scenarier, der undersøges.
Lasse