Ingen penge til lokalbanerne i dagens aftale (Trafikpolitik)
Angående omfartsvejen.
Rapporten viser tydeligt at den ikke vil flytte nær så mange biler som man regnede med.
Dels er vejen fra Hårlev ud til motorvejen, en større omvej.
Og så har man undervurderet hvor mange af pendlerne, på Køge vejen, som faktisk kun skulle til køge.
Og ikke videre mod kbh.
Nok ikke så overraskende taget uddannelsesniveauet på Stevns. Der har ikke rigtig været arbejde, gymnasier etc som har tiltrukket højtuddannede.
Men flytter en ny vej blot en 1/3 af trafikken vil det opleves som aflastning ind mod Køge.
Igen - det er en politisk beslutning om det giver mening.
Tror at motorvejen fra Næstved til Rønnede kom før end omfartsvejen fra Stevns.
Et kompromis for Østbanen kunne måske være at man kun skiftede skinner mellem Hårlev og Køge.
Disse skinner er fra midt i 80'erne mens dem mod bl.a. Fakse er lagt senere.
Så kunne man opretholde drift med 100-120 km/h fra Hårlev til Køge og nedsat hastighed fra Rødvig og Fakse.