Ingen penge til lokalbanerne i dagens aftale (Trafikpolitik)
1) Er der virkeligt trængselsproblemer på Stevns eller først når man kommer ind i Køge?
2) Toget eksisterer ikke for at give plads på vejene. Det eksisterer først og fremmest for de rejsende der tager det
3) Nedlægger man banen skal man alligevel (som andre har nævnt) have transport rundt til de små byer. Man kunne selvfølgeligt omlægge traceet til asfalt (som du har foreslået ind til Køge). Ellers skal man droppe traceet, men det er jo netop traceet der giver mulighed for at køre hurtigere end den øvrige trafik.
440 mio for nye skinner er givetvist mange penge, men det er en investering man får glæde af i 40 år. Toget kan køre hurtigere end nogen trafik på landevejene og samtidig komme ind i midten af hver by (og understøtte byudvikling der). Det er netop det der er styrken ved toget. Det er ret tydeligt når der er togbusser, at toget egentligt klarer opgaven meget godt: togbusserne kører med en masse forskellige standsningsmønstre netop fordi de kun lige kan matche tiden hvis de kan køre nonstop på en landevej eller motorvej. Skal de forbi de forskellige stationer er det for langsomt.