Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ingen penge til lokalbanerne i dagens aftale (Trafikpolitik)

af Pyloriis, 9/9 2019, 09:46 (1901 dage siden) @ Frank Poulsen


Jeg forholder mig ene og alene til at man står overfor nogle store udfordringer hos Regionaltog på Stevns.
Og prøver at gisne om hvad man kan tilbyde såfremt man opgiver jernbanen.
På intet tidspunkt har jeg skrevet at jernbanen på Stevns skulle lukkes eller nedlægges!

Men udfordringen er at der på Stevns skal bruge 1 mia kr til ny omfartsvej og nye skinner.
Region Sjælland udskriver ikke selv skat - så det er staten som skal punge ud.
Så hvad er dit eget bud på at man finder både 600 mio til og 440 mio kr til skinner?


Nej du hader ikke og ønsker ikke nedlæggelse. Du gisner kun HVIS det sker...

Hvorfor ikke argumentere for hvad man kan gøre for det ikke sker?

Start gerne selv!
Jeg har endnu til gode at se andet end håb og "tro" på at man finder pengene.


Og ja jeg tror på man finder de penge til både det ene og andet. Det er ganske enkelt nødvendigt. Ligesom så meget andet er nødvendigt.

Det gør vi alle ligetil at regningen skal betales.
Nu er dette ikke forum for skattepolitik og offentlige investeringer.
Men forsvar, sundhedsvæsen og uddannelse tror jeg får flere penge i de kommende år end lokale jernbaner. Og bygger man så både Fehmern-forbindelse og Kattegatforbindelse lige efter hinanden og de projekter som ligger i Togfonden ( hvor pengene ikke rigtig længere kommer fra olie som forudsat) bliver der ikke meget tilbage.

Og helt ærligt 440 mio til skinner. Man finder raskt væk flere penge til alle mulige rapporter og konsulenter til alt muligt bræk af undersøgelser som en hver mand på gaden kunne sige sig selv. Det føles ofte sådan hvert fald. Så det er et spørgsmål om at vælge politikere der selv tør beslutte uden et hav af konsulenter og bruge pengene direkte.

Enig. Måske derfor politikere er nederst på listen over de mest troværdige mennesker!
Men så længe relative få personer beslutter (de aktive i partiforeningerne) hvem som skal opstilles, tror jeg ikke der sker meget på det område.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk A/S

Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak