Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ingen penge til lokalbanerne i dagens aftale (Trafikpolitik)

af Pyloriis, 5/9 2019, 11:15 (1991 dage siden) @ mikedk2100

Derudover skal den bruge oceaner af tid på at komme fra landevejen til Hårlev Station, Karise Station, Tokkerup osv. Det samme på Rødvig-grenen. Den tid folk skal bruge i et ukomfortabelt køretøj vil blive urimelig forlænget i forhold til bilen.

I forhold til et tog som fremover kommer til at køre med 30 min. interval?
Og der kunne givet køre flere busser fra nogle steder der i dag IKKE har forbindelse til "Østbanens" stationer.:-)


Ja, som flextrafik, hvor de så kan blive kørt i taxa til Køge Station - indtil man finder ud af, at der kunne spares enorme summer ved at nedlægge S-banen og den nye bane Ringsted-Køge-København ved at lade folk køre i deres egen bil, samkørsel eller taxa/flextrafik. Men er det dét vi vil - jeg vil i hvert fald ikke.

Nej - og det vil jeg heller ikke.
Selvom jeg er mest er bilist, er det frustrerende at sidde i flere timers kø for at komme til og fra København.
Torsdag eftermiddag FØR st. Bededag tog det 3½ time at køre fra Rigshospitalet og hjem til min bopæl med en Falckbil. Det var ikke fordi der var uheld - blot mange biler OVERALT ud af København og ned af Køge Bugt motorvejen.
Men immervæk er 440 mio kr mange penge for at opretholde ½ times drift for 2.000 passagerer dagligt i hver retning. Havde man så blot brugt de 15-20 mio kr på at lave plads under motorvejen så der havde været 2 spor fra Køge station og til den eksisterende bane mod Roskilde havde jeg måske haft lidt mere forståelse for at bruge penge hvis det havde betydet 15 min. drift.


Du vil ganske simpelt smadre den kollektive trafik og dermed tvinge folk over i bilen.

Nej - det klarer den kollektive trafik vist ganske godt selv - desværre!:-|


Der er vi enige. Det klarer den kollektive trafik ganske godt selv, blandt andet ved at erstatte togdrift med busser. Og så hjælper det ikke på det, at nedlægge velfungerende eksisterende baner og erstatte dem med bus. For busser er bare ikke attraktive som kollektiv trafik. Og Østbanen er faktisk en velfungerende bane man kan stole på og som har stigende passagertal - modsat DSB.

Ja - men det ophører nu med ½ times drift.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak