Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ingen penge til lokalbanerne i dagens aftale (Trafikpolitik)

af mikedk2100, 5/9 2019, 13:05 (1905 dage siden) @ Pyloriis

Nu kan jeg ikke på 2 minutter lave en fuldgyldig køreplan!

Men Ja - 1 bus fra fra Fakse Ladeplads med 20 minutters interval og 1 bus tilsvarende fra Rødvig. Ankommer de 10 minutter forskudt til Hårlev, vil det vel betyde 10 minutters drift til Køge.
Det ville faktisk være lidt hyppigere end toget gør det i dag!

Så velkommen i min verden - når nu din ikke giver mening længere;-)

Ja ok, og skal de så køre med 20/10 minutters drift i dagtimerne, ligesom toget gør hvert 30/15 minut nu - og hvert 30. minut fra om et år? Det vil kræve pænt mange busser, og være noget overkill med de langt færre passagerer, der vil være, netop fordi det er en bus (som er længere om turen, er mere ukomfortabel osv osv som nævnt før).

Udover det, så skal der jo stadig køre tog mellem Køge og Roskilde - medmindre du også vil asfaltere banen der og sætte en bus ind.

Der er andet ved kollektiv trafik, der spiller ind, end bare hyppighed. Blandt andet komfort, rejsetid, pris, antal skift osv. Jeg tror din idé vil dræbe den kollektive trafik og dermed Stevns/Østsjælland, for folk forsvinder hastigt over i bilen eller flytter væk. De unge på gymnasiet/handelsskolen vil også være tvunget til at anskaffe sig bil, så snart de fylder 18, medmindre de flytter. Så er vi tilbage til flextrafik/taxa til de ganske få passagerer, der er tilbage. Men sådan kan man også affolke og udsulte et område.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak