Ingen penge til lokalbanerne i dagens aftale (Trafikpolitik)
Ja - hvis man har bilen - blot er det vist mange uddannelsessøgende som mest kører med "Østbanen"?
Og passer det ikke med ½-times driften - ja så kan bilen være alternativet hvis ikke busdrift med 10 minutters interval kan klare det?
Hvordan i himlens navn vil du forsvare, at lave 10 minutters busdrift på Østbanen for 2000 daglige passagerer? Hvor passagertallet endda vil dale kraftigt, fordi de netop jages ud i en bus, der er meget længere om turen end både bil og det eksisterende tog?
Hvor mange kan der være i toget fra Hårlev til Køge i dag og hvor mange kan der være i en bus?
Mig bekendt er der ca 129 siddepladser i de tog som kører i dag på strækningen og i en bus er der typisk 55-60 siddepladser.
Så der skal vel 2 busser til at erstatte et tog i morgen og eftermiddagstrafikken??
Er det forkert regnet ud?? Det giver vel mulighed for 10 minutters drift fra Hårlev?
Derudover er det kun mellem Hårlev og Køge, der igen bliver halvtimesdrift. På strækningen fra Hårlev til hhv Faxe Ladeplads og Rødvig er der i forvejen halvtimesdrift, så det kender passagererne til allerede. Med andre ord, der er allerede halvtimesdrift for de passagerer, der skal længere end Hårlev.