Ingen penge til lokalbanerne i dagens aftale (Trafikpolitik)
Hvordan i himlens navn vil du forsvare, at lave 10 minutters busdrift på Østbanen for 2000 daglige passagerer? Hvor passagertallet endda vil dale kraftigt, fordi de netop jages ud i en bus, der er meget længere om turen end både bil og det eksisterende tog?
Hvor mange kan der være i toget fra Hårlev til Køge i dag og hvor mange kan der være i en bus?
Mig bekendt er der ca 129 siddepladser i de tog som kører i dag på strækningen og i en bus er der typisk 55-60 siddepladser.
Så der skal vel 2 busser til at erstatte et tog i morgen og eftermiddagstrafikken??
Er det forkert regnet ud?? Det giver vel mulighed for 10 minutters drift fra Hårlev?
Ok, så du vil lave "10 minutters drift" ved at køre 2 (eller 3?) busser om morgenen i løbet af en halv time og det samme retur om eftermiddagen? Det var ikke 10 minutters drift i dagtimerne, ligesom der nu er minimum halvtimes drift på hele Østbanen i dagtimerne?Og skal de 2-3 busser så også køre fra Faxe Ladeplads og Rødvig?
Det giver ikke nogen mening i min verden.
Nu kan jeg ikke på 2 minutter lave en fuldgyldig køreplan!
Men Ja - 1 bus fra fra Fakse Ladeplads med 20 minutters interval og 1 bus tilsvarende fra Rødvig. Ankommer de 10 minutter forskudt til Hårlev, vil det vel betyde 10 minutters drift til Køge.
Det ville faktisk være lidt hyppigere end toget gør det i dag!
Så velkommen i min verden - når nu din ikke giver mening længere