Krydssubsidiering og afgifter (Trafikpolitik)
Tjao, jo lavere pris jo mere brug og glæde får man af forbindelsen. Det giver jo sådan set god mening. Der er stadig en regning at betale og vil man hellere betale den over skatten er det selvfølgeligt et fair nok synspunkt.
Ift de andre pointer er jeg for så vidt enig i at man skal finde ud af hvad præcist det er man vil med forbindelsen over Kattegat. Vil man forbindelsen er det ærgerligt hvis Storebæltsforbindelsen skal stå i vejen for det.
Ift Trekantsområdet er der nok nogle andre grunde til at der er vækst der, mens der sker mindre mellem København og Odense, primært at de store byområder i hver ende er mindre og byerne i Trekantsområdet er relativt større. Jeg er i øvrigt uenig i, at der ikke sker noget mellem Odense og København – der er masser af pendlere mellem de to byområder og det er Danmarks mest befærdede fjernbanestrækning. Når Kbh–Ringsted kommer op i gear og den nye bane over Vestfyn bliver bygget er der grundlag for at køre flere og hurtigere tog mellem Odense og København og så vil folk mixe endnu mere. Det samme kan ske for København og Aarhus hvis man vil (og det er et stort hvis).