Ny regering vil sætte Togfonden på sporet igen (Trafikpolitik)
Kattegatforbindelsen med tog kan betales af brugerne + overskud fra storebæltsbroen. (Er f.eks. nævnt af Rasmus Prehn)
Så det er svært at forestille sig at den ikke bliver til noget, med den politiske konstellation vi har pt.
Den nuværende linieføring rammer 8 ud af Danmarks 10 største byer. Tager man Esbjerg-delen med, rammes 10 ud af 10. Det vil derfor have en større effekt at opgardere det nuværende net mellem København og Aarhus/Esbjerg end at poste 150+ milliarder i en Kattegatbro.
Desuden blev det lovet at Storebæltsbroen blev gratis når den var betalt, jeg synes det en en kende mærkeligt at vi har to systemer til at financiere byggeri og vedligehold af infrastruktur Skat/Afgift og Billetter til et stykke vej - ikke at jeg er modstander af brugerbetaling, men når produktet er betalt så er det altså købt (og betalt).