Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Engelbrecht tilbage på hjemmebane (Trafikpolitik)

af Ove Nygaard, 4/7 2019, 14:24 (1968 dage siden) @ pjl

> > Ingen af støttepartierne i den nye røde blok, har bedt om noget på den kollektive trafik - alt skal bruges på miljø/ klima og børnepasnings-garantier - det signal har Benny selvfølgelig også læst og retter ind ....
[quote][quote]
Tror nærmere, det bliver spændende at se, hvad der IKKE bliver gennemført af tidligere projekter[/quote][/quote]
[quote]
Nu har en del, mens tidligere trafikminister sad i stolen, gået og ventet på at magten skiftede, for så skulle der nok komme gang i investeringer i/genetableringen af den kollektive trafik.

Jeg kan blot konstatere at den tiltrådte trafikminister ikke har sagt meget andet end at han vil snakke med nogle andre partier inden han mener noget selv.[/quote]

Hej - en kort replik!

Sådan er de demokratiske spilleregler, og der er ingen "matadorpenge" bundet til den kollektive trafik som til Statsbudgettet i det hele taget. Det være sagt, uden at jeg dermed tager stilling for eller imod den nye regering, men nu er det den, der har "serveretten", som man siger. Eller "sådan er det jo", som en magtfuld, dansk politiker, nu næstformand i EU-kommissionen sagde, da hun var i dansk politik!;-) Og jeg undlader endda at sige "duk og væk":-D

Bedste hilsener

Ove af Erritsø:-)

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak