Engelbrecht tilbage på hjemmebane (Trafikpolitik)
Komfort hmmm hva med alle dem i Nordvest Jylland der om halvanden år er tvunget over i Arrivas rædselsfulde Lint-togsæt. Ved godt de køer på de fleste baner her i området og har gjort det i flere år efterhånden. Men det er de ikke blevet bedre af snarre tværtimod, ærgerligt man ikke kan lave ordentlige tog med gode sæder og lav motorstøj m.m.
Men personlig tror jeg Arriva mister passager på Holstebro, Herning, Vejle banen. Hvor mange gider rasle afsted i et discount tog til Vejle og derfra skifte til et overfyldt IC-tog resten af vejen til København eller omvendt. Og ankomme til Vejle en fredag eftermiddag, toget fra København er forsinket, ja velkommen til at vente på næste afgang om en time, hvis den da ikke lige er blevet aflyst på grund af personalemangel eller nedbrud på toget.
Man skal også i fremtiden skifte tog i Holstebro hvis man skal rejse fra Struer mod Ringkøbing og Skjern. Fordi nogen har været så genial syntes det i hvert fald selv, at VLTJ (Lemvigbanen/midtjyske jernbaner) skal til at kører mellem Holstebro og Skjern hvilket smadre de løb der er nu. Også til stor irritation for Arriva, og takket være det skal Arriva bruge knap så mange af de overtallige lokomotivfører fra DSB i Struer.
Ganske vist skal VLTJ også bruge ekstra personale til Skjern togene, men de er ikke så begejstret for tjenestemænd. Men det er der vist ved at blive fundet en løsning på, desværre går de lokomotivfører ned i løn der bliver udlånt/ansat ved VLTJ....
Kender også flere der siger at når de i fremtiden skal til København, så bliver det i egen bil for de gider ikke at skifte tog i Vejle. Ved godt at DSB siger der skal kører 4 afgange fra Struer til København. Disse tog skal udelukkende køres af DSB-personale fra Fredericia. Alt DSB-personale i Struer bliver forflyttet en epoke rinder ud.
Og mon ikke disse afgange bliver kørt som reserverbar regionaltog, så kan man jo lige spare togpersonalet væk der også. Så dem der vælger at rejse på 1 klasse får først fuld valuta for pengene når der kommer togpersonale på i Fredericia.
DSB har været i Struer i over 150, første jernbane kom til Struer i 1865 fra Langå.