Engelbrecht tilbage på hjemmebane (Trafikpolitik)
Og hvis prisen på immunisering på Roskilde-Holbæk bliver oppe på 200 mio kroner, som er en mere simpel og kortere strækning, så bliver det dyrt hvis det overføres på Fredericia-Aarhus hvis gør det uden nyt sikringsanlæg.
De 200 mio. er BDKs "overpris", som skal gøre det voldsomt utiltalende at immunisere først.
Den 200 mio kroner er beløbet som BDK fået i tilbud. De regnede selv med 100 mio kroner.
Det kan gøres billigere, men det VIL BDK ikke.
Dem, som har udtalt det, gør det ikke mere. Jeg har en trække i land på det udsagn...
Og så er der hele validator-snakken ved siden af.
Det er såre enkelt, at når BDK vil holde alle validatorer beskæftiget med signalprogrammet og samtidig forlanger, at leverandøren af immuniseringen hænger på en kæmpe bøde ved forsinkelser, så ryger der nogle gevaldige risikotillæg på fra leverandørens side.....Der er jo ligesom ingen validatorer (for dem har BDK jo selv snuppet).
Man kan ikke pålægge en bøde for noget som en leverandør eller deres underleverandører ikke har ansvaret for.
En noget mere fornuftig deling af ansvar vil kunne bringe prisen betragteligt ned......hvis BDK vil.
Hvordan?