Engelbrecht tilbage på hjemmebane (Trafikpolitik)
så bliver det dyrt hvis det overføres på Fredericia-Aarhus hvis gør det uden nyt sikringsanlæg.
Uden iøvrigt at forholde mig til pris eller kontrakter: "Dyrt" i forhold til hvad? Med el til Aarhus i eksempelvis 2024, som der sikkert tidligere har været lovet, ville DSB kunne slippe for at bygge togværksted i Fredericia, og de Nye Tog kunne indsættes mellem København og Aarhus fra levering (massive driftsbesparelser)
Tilsvarende kunne godsoperatørerne undgå den bekostelige ETCS installation i flere tudsegamle diesellokomotiver, ved at køretråden kom først.
Den helt store udfordring er nok mere, at "dyrt" ikke defineres af dem, der har det samlede økonomiske ansvar. Derfor får vi næppe en objektiv helhedsanskuende udregning, der ville vise, at nok er det "mange penge", men det er ikke "dyrt" at få prioriteret el til landets næststørste by så hurtigt som muligt, frem for at lade jernbanen vente og forbløde...
Lasse