Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Engelbrecht tilbage på hjemmebane (Trafikpolitik)

af Schienenwolf, Læsø, 3/7 2019, 12:18 (1969 dage siden) @ Peter Christensen

Jeg er helt enig i, at hvis "nogen" vil elektrificering, så skal der tages førergreb på BDK/ministriet (og måske DSB).
Det kunne også være en idé at få skildt signalprogram fra "øvrigt vedligehold".
Ganske enkelt for at undgå den form for krydssubsidering, som pt. finder sted.
Om det kan tvinge noget realisme i signalprogrammet - vides ikke, men det er et forsøg værd.

Mon ikke regeringen "vil" elektrificering. De er jo bl.a. blevet valgt på en plan om at nedbringe Danmarks CO2-udledning med 70 % på indtil videre kun 4 år. Ganske vist er elektrificeringen en vanskeligere opgave men alligevel.

--
Hilsen
S

Strør ægte Læsø sydesalt i dine sår.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Nymølle Skærvefabrik A/S
Nymølle Skærvefabrik A/S

Læs historien om Europas største gravemaskine, 23 hjemmebyggede lokomotiver, 20 kilometer smalspor, en tunnel under Roskilde landevej, Rockwool fabrikken og meget andet godt i denne artikel om Nymølle Skærvefabrik A/S.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak