Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Timemodellen SKAL gennemføres (Generelt)

af UTJ, 29/8 2014, 08:32 (3749 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Nå, inden jeg når at skrive "vorherre bevares", er der sikkert fornuftige mennesker/politikere, der finder ud af det hensigtsmæssige i at gennemføre timemodellen som oprindeligt planlagt - uanset om det kræver hastighedsopgraderinger hist og pist, reduktion af køretidstillæg eller andre løsninger.


Transportministeren "fastslår" i dag i et læserbrev i Jyllands-Posten, at Banedanamrks og Trafikstyrelsens beregninger viser, at timemodellen kan gennemføres og at han "holder sig" til deres beregninger og at timemodellen "kan og skal" gennemføres.

Transportministeren vil finde de manglende minutter ved at skære i køretidstillæggene.

Det har altid været godt med politisk valgte køretider - men jeg må ganske indrømme at DSB's angreb på timemodellen virker ligeså politisk, som om (jo, det er jo det politikerne med TRM i ryggen bakker op om!) DSB har eneret ud i al fremtid til de mange mia som Bdk investerer i forbedringer og elektrificering. Påfaldende er det også at DSB fortsat i ny materielstrategi klæber til IC4-togene.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MO1842Svenska-lok
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964

Dette hæfte på 32 sider om Vestsallingbanen blev udgivet af Jernbanehistorisk Selskab i 1964 i anledning af banens 40 års jubilæum. I hæftet fortælles om banens forhistorie, anlæg, drift, stationer rullende materiel, nedlæggelsen osv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak