Jernbane til Billund (Generelt)
Genindføre direkte tog Aarhus-Esbjerg? Udover de regionaltog der kører i timedrift i dag over Fredericia...? Med tanke på hvilket planer der er for opgradering i forbindelse med Timeplanen, så tror jeg ikke tog fra Aarhus til Esbjerg med fordel kan køre over Billund og Grindsted i fremtiden.
Bortset fra den lille detalje, at de tekster jeg kan finde fra Folketinget om en undersøgelse udelukkende taler om jernbane i østlig retning fra Billund, ikke et ord om Grindsted.
Jeg har ikke nærstuderet køreplanen, men fik læst og skrevet den anden dag, at der ikke kørte direkte tog. Det gør der så åbenbart stadig :)
Det kan godt være at politikerne er ved at planlægge en halv bane, men derfor kan man vel godt komme med forslat til deres idéer? Hvis der er grundlag for regionaltog i dag, kan der vel også være grundlag for regionaltog over Billund i fremtiden.
Husk på at der kan skaffes banetransport til lufthavnen i Billund fra ikke bare Aarhus, men også Esbjerg. Det har jeg svært ved ikke at se værdien af.
--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK