Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

På tur med MR som ENGLÆNDEREN - flexvogne - TV 2's valgtog (Jernbanen i dag)

af Ole Stuhr Hansen, 21/3 2012, 21:11 (4677 dage siden) @ John Poulsen

Hej Thomas

Jeg sidder og skriver på en artikel om ”flex-vognene” (litra Ckm)og deres udflugtsvogn-forgængere til Jernbanehistorisk årbog ’13 og vil gerne nævne nogle eksempler på hvordan de blev brugt.

Derfor ville jeg godt høre lidt mere om jeres ture. Det må jo være siden efteråret 1988 hvor flexvognene blev leveret og indtil brug af MR i Englænderen ophørte fra sommerkøreplanen 1991.

Andre som måtte have materiale om flexvognenes anvendelse er særdeles velkomne til at fortælle herom.

Mvh
John Poulsen
banebøger

Hej John -

Flexvognene blev bl.a. brugt af TV 2 - sammen med to sovevogne og to fladvogne - som valgtog op til kommunal- og amtsrådsvalget i 1989. Toget kørte en uge vest for Storebælt og en uge øst for, hvor der blev produceret valgoptaktsudsendelser.

Det var før nettet af TV 2-regioner var fuldt udbygget, og TV 2 lancerede projektet som en del af sin public service-forpligtelse.

Jeg var planlæggende producer på projektet, og jeg skal se, om jeg kan finde noget egnet billedmateriale, hvis du er interesseret.

Mvh. Ole

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Hectorrail
Vandbygningsvæsenet
Vandbygningsvæsenet

Kystsikring langs især den jyske vestkyst blev i mange år udført af Vandbygningsvæsenet. Her er hele historien om selskabet med fokus på de mange smalsporsbaner og de mange lokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak