På tur med MR (Jernbanen i dag)
Jeg har med afbrydelser fulgt dem på Grenåbanen i over tyve år, og jeg tror aldrig jeg har haft et reelt nedbrud. Der har været fastkørsler og tørkørsler, men ellers kunne de som regel smutte hjem på 1 motor, ja sogar også tage en omgang til Grenå på 1 motor.
Når man stiger ind i en Lint ser man efter min mening en kaotisk indretning. Man står lidt og kigger forvirret rundt, hvilken trappe skal man begynde at bestige, sæderne er skruet fast de mest mærkelige steder. Når man kommer ind i en MR ser man en række sæder og man tager bare plads. Toiletdøren vejer ikke 300 kg i en MR men virker bare for selv de svageste, og der lyder ikke et kæmpe brag når den lukkes. Man skal heller ikke i en MR famle rundt i halvmørke på toilettet for at ramme en eller anden lysstråle for at få noget til at ske, hvorfor kan man ikke bare indrette tingene praktisk, det er det eneste vi forlanger. Kørestolene ser man ikke mere, de har sikkert fundet andre transportformer, så det er kun enkelte barnevogne der har gavn af den lave indstigning i Lint. Jeg mener aldrig vi i gamle dage havde problemer med at få kørestole ind i hverken IC3 eller MR.
Mvh
Georg