Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

På tur med MR som ENGLÆNDEREN (Jernbanen i dag)

af Per Hauberg, 21/3 2012, 12:52 (4677 dage siden) @ Steff

Det er ganske oplagt, at kapacitetsbehovet i "Englænderen" på et tidspunkt dalede drastisk, og at man fremfor at sløjfe togene helt af køreplanen valgte en tilpasning ved indsættelse af mere beskedent materiel. var fint nok. -Men at sætte en gul stribe over den forreste, lille afdeling i en MR, og forlange 50% ekstra med en løber i gangarealet som eneste plus i ydelsen, var altså et nummer for smart. Jeg kan godt forstå, hvis det kostede DSB de sidste erhvervsrejsende på englandsforbindelsen.
Det havde næsten ligesålidt med første klasse at gøre som det, man i dag vil prakke folk på i IC4 -eller for den sags skyld minimalførsteklassen i IC3s andenklasses stilleafdeling.
Sådan noget kan man ikke (gøre ustraffet) !

vh

Per


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere

Danske privatbaner


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak