Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

B&W - Lokomotiver - DieselHouse.dk (Generelt)

af Jens MO-Møller @, 13/9 2011, 22:27 (4824 dage siden) @ Thoams Jespersen

Men mon dog ikke at den gamle ræv fra Smedeforbundet, Hans Rasmussen, har haft meget nære forbindelser til ansatte hos både B & W og DSB og derfor bevidst har presset på via sine forbindelser i Folketinget, for at DSB skulle lade to lokomotiver fremstille hos Frichs; vel vidende, at B & W ville tilbyde den ringeste motor overhovedet, som kun var bygget i tre eksemplarer til Søværnet. Selvfølgelig skulle Frichs bygge disse to elendige motorer på licens for at vaske hænderne og det ligger vel i luften, at den gamle smedeformand udmærket vidste, at projektet på forhånd var dødsdømt! Kammerateri kan man vel kalde det, men den gamle ræv har med stor sandsynlighed talt med ansatte hos DSB, som til dagligt arbejdede med GM-MY og har nok allerede på forhånd vidst, at de to danskbyggede maskiner på forhånd var håbløse og bla bla bla bla!!

Jeg har ikke noget som helst at have mine holdninger til disse to misfostre i, men mon dog ikke at de har lidt hold i virkelighedens verden, men den slags kommer aldrig frem og meget af det bunder højst sandsynligt i interne toiletaftaler, som aldrig er nedfældet på papir og de fleste som kender til problematikken, er døde nu!

MY 1201 og 1202 var en bestilt fiasko og vi skal nok være glade for, at det gik som det gjorde!

Venlig hilsen

Jens Møller


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965

I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbane-historisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og ændret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak