Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

B&W - Lokomotiver - DieselHouse.dk (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 12/9 2011, 19:27 (4821 dage siden) @ TLJ

Hej i Forum

Var i eftermiddag en tur forbi DieselHouse.dk men selvom duften i lokalerne var perfekt(!!!) var den totale mangel på jernbanehistorie årsag til at oplevelsen var lidt skuffende! En forespørgsel i receptionen gav en smule resultat og lidt mumlen i skægget om at "det vist aldrig havde været den store succes".... Hmmmm!

(...)

Hvilke 73 Lokomotiver?...

De var ikke afvisende overfor en planche der fortalte lidt om denne del af historien..

Venligst
Tom

---------

For mange, mange år siden, -som dreng- tog min fader mig med til B&W-museet for at vise mig dette, der dengang lå i Strandgade på Christianshavn (det var dog efter 2. verdenskrig ;-) ). Her husker jeg ganske tydeligt, at der i en montre var udstillet en model af et motorlokomotiv. Jeg husker det som et af KSB-lokomotiverne, --men dette kan dog være efterrationalisering. Et motorlokomotiv var det i det mindste.

Ved senere besøg på museet i Strandgade såvel som i DieselHouse i Sydhavnen, har jeg hver gang savnet modellen og spurgt efter den, ---desværre uden resultat.

Som det står skrevet andetsteds i tråden, har der været flere oprydninger og en flytning i mellemtiden, men branden må formentlig være følgen af bombardementet under 2. verdenskrig, og det var jo efter den tid jeg var dér, ---så . . .

Hvor er modellen ? ? ?

Erik V. Pedersen.
http://evp.dk/index.php?page=ksb---rullende-materiel

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak