Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

B&W - Lokomotiver - DieselHouse.dk (Generelt)

af TLJ, 12/9 2011, 17:42 (4822 dage siden)

Hej i Forum

Var i eftermiddag en tur forbi DieselHouse.dk men selvom duften i lokalerne var perfekt(!!!) var den totale mangel på jernbanehistorie årsag til at oplevelsen var lidt skuffende! En forespørgsel i receptionen gav en smule resultat og lidt mumlen i skægget om at "det vist aldrig havde været den store succes".... Hmmmm!

Når jeg læser info her på jernbanen om B&W får jeg da ellers ikke indtryk af at der er noget at skamme sig over! At der allerede var planer om diesellokomotiver i 1911/1927 er jo flot uanset om resultatet kunne have været bedre...

Jeg fik fremvist en bog hvori der stod at der ialt var produceret 73 Dieselmotorer til brug i lokomotiver og "skægget" talte om at KSB lokomotiverne vist ikke var så dårlige såfremt man ikke havde ændret på motorens konstruktion/omdrejninger men det var så også det!

Kunne vi ikke prøve at skaffe lidt information og illustrationer og hjælpe de kære B&W folk lidt på vej?

Hvilke 73 Lokomotiver?...

De var ikke afvisende overfor en planche der fortalte lidt om denne del af historien..

Venligst
Tom

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Indsend billederSvenska-lok
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak