Spritnye Vectron-tog samler støv: Lidt mere end halvdelen er (Jernbanen i dag)
Der er spor spærring i mellem Ølby og Køge Nord - der er ikke kontakt
Det har sikkert noget at gøre med signal systemet - Køge til Roskilde er ERTMS strækning - men det skal løses inden K23 kan blive en realitet
Det bliver det jo også, det står skrevet I Anlægsplan 2030. Når der tændes for ERTMS på strkn. 6 bliver hele det hjørne sammenhængende, Kystbanen bliver forlænget til Køge (og Næstved) medens det bliver tilladt at benytte køreledningsanlæget på strkn. 4.
Hvis der skal bruges 8 stammer Nivå - Næstved er det ikke hele 8 ekstra stammer. Der spares jo nogle ind fra den nuv Nivå-kørsel.
--
... og i øvrigt mener jeg at al skifte mellem transportmidler bør være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulunderstøttede (med barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.