Spritnye Vectron-tog samler støv: Lidt mere end halvdelen er (Jernbanen i dag)
Udover sensationslysten på det bemeldte medie kunne man jo inden man havde skrevet sin artikel valgt at have sat sig en smule bedre ind i sit materiale, men sådan er det nu engang......
Det der er galt med den artikel er primært rubrikken. Selv om DSB ikke er nævnt læser man det (jeg gjorde i hvert fald) at nu skulle DSB ha' nogen hug.
Når man så læser hele artiklen er den faktisk OK. Der redegøres loyalt for at det er klart smartest at købe alle 46 "i en varme" så alle kompnenterne er helt ens da de er bygget ud af samme serie. Årsagerne er forhold uden for DSBs område idet det er bl.a. den af Bdks anbefalede og af politikerne besluttede udeladelse af imuniseringen af Nordvestbanen. Og den langmodige beslutningsprocess omkring Storstømsbro og forviklingerne på Sydbanen. Når der kan køre el helt til Nykøbing F vil der jo uundgåeligt ruger et par stammer og dermed Vektron mere i kredsløb.
Og som der redegøres for i artiklen, så er det kun 3 der er langtidshensat i remisen. 10 mangler at blive leveret og resten er der faktisk redegjort for hvorfor de ikke indgår i den daglige drift.
--
Venligst
Michael Deichmann