Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Spritnye Vectron-tog samler støv: Lidt mere end halvdelen er (Jernbanen i dag)

af Rørvig Station, 21/1 2022, 15:11 (1038 dage siden) @ Poul Brandt

Blandt de resterende 14 er fem i reserve, klar til at blive sat ind ved problemer, tre bruges til oplæring af personale, endnu tre er på værksted, mens der ikke er fundet beskæftigelse til de sidste tre, som har status af ‘langtidsparkeret’ i DSB’s garage."

Nogen, der abonnerer på Ingeniøren burde skrive og spørge om:
Skal der ikke uddannes lokoførere nu, mens man venter på at elekrificeringen skrider frem? Skal man vente på at uddanne lokoførere til man akut står og mangler dem?
Hvad ville det koste ekstra at bestille enkelte lokoer ad flere om gange i stedet for én stor série? Hvem skal betale ekstraregningen?
Er det ikke rimeligt at der laves rutineeftersyn på lokoerne, især når de er nye?
Er det urimeligt at der står en reserve ifm. nedbrud? (Tre er måske lige i overkanten ift. hvor lidt der er indsat nu.)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak