Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nye spareperroner i Københavns Lufthavn (Generelt)

af TrainGeek, 9/10 2021, 20:18 (1233 dage siden) @ AFF

Tak for denne tråd! Det er en kæmpe optur at læse, at man ikke er den eneste, der har undret sig. Som du skriver, Danmark er ofte et vådt, koldt og blæsende sted, men på trods af dette er kollektiv transport meget langt fra at være indrettet til en komfortabel rejseoplevelse.

Jeg tænker, om problemet ligger i Banedanmark's beslutningsoplæg til politikerne? Hvis man præsenterer en halvfærdig station (uden tag) som en basismodel, og at alt derudover er "tilvalg", så bliver det op ad bakke i forhandlingerne. Måske man skulle præsentere en færdig station med tag og læmure som basismodellen, og så tilbyde varmeanlæg og diverse betjente servicefaciliteter som "tilvalg" i fremtiden.

Hvorfor skulle man opgive at sidde lunt og tørt i sin bil, hvis man ikke engang kan skifte tog på en nøglestation som Kastrup (eller Kbh H) uden at risikere vind og vejr? På landets hovedbanegård kan man jo ikke engang være sikker på at stige tørskoet ind i en bus, hvis det er regnvejr. Det er komplet latterligt. Busstop og selv metrostop (eks. højbanerne på Amager) laves på steder, hvor de er maksimalt udsatte for vind og vejr, uden reelle muligheder for at søge læ. Tydeligvis designet af mennesker, der ikke selv rejser med det offentlige. Hver eneste gang jeg kører forbi Køge N tænker jeg på, at der står en halvfærdig station uden tag på perronerne. Gad vide, hvor længe der går, inden man lærer af Høje Taastrup erfaringen, som beskrevet andetsteds.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak