Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

"Ny jernbane til 9 milliarder vil ligge halvtom hen" (Generelt)

af Peter Christensen, 29/10 2017, 09:24 (2675 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

PT er der så meget usikkerhed omkring signalprogrammet at INGEN reelt ved hvornår de faste anlæg til signaler er klar og hvornår der er tog nok med on board udstyr.
Skal et ellers færdigt anlæg bare ligge og samle rust i den tid?

"Udsultningen" ses ikke så meget i bevillinger til nyanlæg/projekter. Det er mere den almindelige vedligeholdelse, som jeg sigter til.
Men vil strømmen af penge til nyanlæg/anskaffelser forsætte? Hvad med de almindelige vedligeholdelsesbudgetter?
Dét er det springende punkt. Der er mange andre steder i samfundet hvor pengene kan bruges.....

Gennem de sidste 20 år er der bevilget ret mange penge til nyindkøb, men det er kikset en del hist og her.
IC4 plager os stadig og vil blive ved med at gøre det en del år endnu. Når dertil lægges en operatør, som har sat godt og grundt til af sin troværdighed pga. urealistiske udmeldinger, så ser det ikke godt ud.
Aflysningen af Letbane åbningen i Århus var ikke just en succes heller.
Nu kommer så en kombination af forsinket signalprogram og manglende mulighed for at åbne en ellers færdig strækning.
Jeg forstår så udmærket hvorfor visse siger "veje virker". Jeg er ikke nødvendigvis enig omend jeg er skuffet over hvorledes diverse aktører på jernbaneområdet forvalter den tillid, som vises.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak