Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

"Ny jernbane til 9 milliarder vil ligge halvtom hen" (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 28/10 2017, 18:53 (2675 dage siden) @ UTJ

Der er virkelig tale om at rette smed for bager her!
Nu ruller BaneDK et par skinner ud over det øst- og midtsjællandske stort set efter plan og budget.
Og så står nogle franskmænd ovre i en nedlagt værkstedshal i Jylland og fumler med at bygge de der megastore kasser som ETSC mobile udstyr er, ind i IC3. De troede at det kunne gøres på et par måneder pr sæt og nu har de fumlet rundt i vist 1½ år.
DET er sgu da en skandale.
Og så undrer jeg mig lidt over hvorfor det udstyr skal fylde så meget. Det virker som om det er 1990 IT teknologi det bygger på - og det er det måske fordi det skal være gennemtestet og godkendt og det tager tid - men hvor meget CPU kraft kræver det? Og burde det bygges op mere modulært, så i stedet for nogle store æsker var det flere små der nemmere kunne bygges ind der hvor der er eksisterende udstyr de skal kommunikere med.
Kan det tænkes at Alstom mest har erfaring i at levere til nye enheder hvor ETCS er designet ind fra fødslen mens deres erfaring i at bygge det ind i pre-ETCS enheder er stærkt begrænset.
Jeg begynder at forstå hvorfor det skal koste millioner at bygge det ind i veterantog.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak