Ambitioner og muligheder (Generelt)
Med taktkøreplanen i timemodellen, kommer der også knuder i Randers, Kolding og Vejle, så det er bestemt ikke kun for de fem største byer
Knuden i Randers bliver desværre ikke en rigtig knude. De nordgående Superlyntog standser i Randers i minuttal 25 og de sydgående i minuttal 35. Kolding og Vejle har jeg ikke tjekket.
Der kommer knudepunkter i København, Aarhus, Odense, Aalborg, Esbjerg, Kolding, Horsens og Fredericia. Bemærk at det ikke er tilfældet i Vejle, hvis man skal tro de hidtidige planer.
Det er muligt at lave en reduceret timeplan med 15 minutters ekstra køretid fra Odense til Aarhus. Toget mod Aalborg vil komme et kvarter senere til Aarhus, og man lader ligeledes tog fra Aalborg køre et kvarter senere mod Odense, så de mødes i Aarhus.
I Odense vil der nu være 30 minutters forskel på de to systemer, men det løses ved, at toget København-Esbjerg kører 30 minutter forskudt som i dagens plan. Dvs. det vestgående tog rykkes en halv time. Dette betyder dog, at man mister knudepunkterne i Kolding og Esbjerg.
Har ikke set på konsekvensen i Horsens og Fredericia, men vil formode, at disse udgår til fordel for Vejle.