Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Direkte tog til Billund - en "umulighed"? (Generelt)

af Frank Poulsen, 15/1 2014, 22:50 (4063 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

heheheh et fantastisk indlæg du der kommer med! Jeg indrømmer gerne jeg er en af de "kvikke" hjerner der i hvert fald har en masse indput ;) Og ja, der er heldigvis god tid til at tænke, men det er jo også det der er sjovt ;) Så vidt jeg ved kører der regionaltog fra Kolding til Vejle (Vejle Sygehus nogle af dem vidst). Det finder jeg oplagt at forlænge til Billund. Måske kun hver 2. Derudover kører der et regionaltog på Vestfyn fra Odense til Fredericia, det mener jeg også er oplagt at køre ind over Vejle til Billund, måske hver 2. modsat det til Kolding. Men ja, fra Århus siden skal man skifte i Vejle, det mener jeg man skal af den årsag at en vending af tog nordfra, vil optage sporplads og sænke trafikken i Vejle. Og ja, der er stop hele vejen med regionaltogene, men er man fra Odense, kan man måske vælge at tage et IC-tog der standser i Vejle, og skifte der, eller køre uden skift hele vejen mod at undgå et skift. Det overhaler det langsommere tog på Vestfyn jo af den nye bane, eksempelvis. Hmm der er mange muligheder ja. Så har man da noget at spekulere på og gøre sig klog på;)Tanker har jeg i hvert fald mange af.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak