Flaskehals i Grejsdal (Generelt)
En Hedensted-Give forbindelse kunne frigøre Vejle-Jelling kun til Billund.
eller en langt dyrere Kolding-Billund-Brande forbindelse, som transportministeriet har spekuleret i på længere sigt.
eller det nemmeste, bare fortsætte jelling-Billund op til Give og lade alle tog leve med omvejen. Det koster næppe mere end 10-15 minutter på en bane, der vel ikke er så vigtig endda og måske blive mindre vigtig i fremtiden, hvis der både bygges en ny bane over Galten.
[/i]
Hvis der bygges en ny direkte bane mellem Aarhus og Silkeborg via Galten, som er med i planen, forudsætter det vel, at strækningen Skanderborg - Silkeborg stadigvæk bevares, for ellers svigter man kunderne i de jernbanetrofaste og naturskønne områder især de små byer som Alken m. fl.
Nu kan vi kun håbe, at transportministeren ikke lader sig forvirre af de mange alternative forslag til ændrede linieføringer og nye baner, som velmenende menensker sidder og brygger sammen i deres lønkammer en sen nattetime, men arbejder målrettet på at gennemføre de planer, der nu synes politisk flertal for.