Flaskehals i Grejsdal (Generelt)
Det løser man når problemet opstår. Togplanen løser jo ikke alt og om nogle år finder man alligevel ud af at man vil have en ekstra bro over Lillebælt.
Alternativet er vel slet ikke at have jernbaner, for så er der pr. definition ingen jernbane-flaskehalse.
Men hvis man laver nyanlæg som skaber forudsigelige flaskehalse på den eksisterede infrastruktur, i et omfang så nyanlææget ikke vil kunne udnyttes efter hensigten, eller driften bliver yderst sårbar ved uregelmæssigheder ER det et problem.
Noget andet der ikke er videre fokus på er hvad der skal køre på de nyanlæg. IC2/4 anskaffelsen var tiltænkt det eksisterende banenet, og det er tvivlsomt om alle enheder i leverancen nogensinde kommer i drift. Til den tid hvor togplanens anlæg begynder at stå færdige vil en stor del af det materiel der i dag står for driften være udtjent. Eltog, jajada, men de koster da også noget.