Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Flaskehals i Grejsdal (Generelt)

af Ove Nygaard, 15/1 2014, 14:32 (3975 dage siden) @ ThomasTT

arh jeg tror nu ikke transportministeriet får søvnløse nætter af mine forslag.særligt ikke,da det faktisk er deres egne ideer..

[/b]>

Silkeborg-Skanderborg forudsættes bevaret. Den vil bare - uanset hvad - falde i betydning, da den er en af de få strækninger, der ikke kan opgraders noget videre i hastighed. For småbyer som alken er det vel bare en fordel. Der bliver plads til stoptog.

Jeg tror nu heller ikke, at de dygtige trafikplanlæggere i transportministeriet får svært ved at sove oven på forslagene, som jo ikke er debattørens (altså ikke som skrevet "mine forslag"), og de forslag, som de i givet fald skal anbefale over for transportministeren i det videre forhandlingsforløb, skal jo også kunne stå for en nærmere økonomisk analyse. Som debattører på dette udmærkede forum er vi jo i den heldige situation, at vi ikke skal stå til ansvar økonomisk for vore ideer og forslag, men kan fremsætte disse ud fra en romantisk forestilling - kort sagt uden jordforbindelse, eller rettere sagt baneforbindelse.:-)
Jeg siger dermed ikke, at Thomas T T's ideer og forslag, som kan læses i dette forum, hører til den sidste kategori, for de bærer alle præg af en forbløffende viden om jernbanedrift både i Danmark og i det store udland, som kun kan udspringe af "en rigtig ildsjæl". Der bliver brug for den slags "ildsjæle" og deres viden, når
"den store togplan" - togfonden.dk - skal gennemføres. Det kan jo ikke afvises, at der er folk i trafikstyrelsen, som i "en stille stund" lister sig ind på jernbanen.dk og kikker med her.;-)

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak