Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Flaskehals i Grejsdal (Generelt)

af ThomasTT, 15/1 2014, 14:02 (3974 dage siden) @ Ove Nygaard

En Hedensted-Give forbindelse kunne frigøre Vejle-Jelling kun til Billund.

eller en langt dyrere Kolding-Billund-Brande forbindelse, som transportministeriet har spekuleret i på længere sigt.

eller det nemmeste, bare fortsætte jelling-Billund op til Give og lade alle tog leve med omvejen. Det koster næppe mere end 10-15 minutter på en bane, der vel ikke er så vigtig endda og måske blive mindre vigtig i fremtiden, hvis der både bygges en ny bane over Galten.

[/i]

Hvis der bygges en ny direkte bane mellem Aarhus og Silkeborg via Galten, som er med i planen, forudsætter det vel, at strækningen Skanderborg - Silkeborg stadigvæk bevares, for ellers svigter man kunderne i de jernbanetrofaste og naturskønne områder især de små byer som Alken m. fl. ;-)

Nu kan vi kun håbe, at transportministeren ikke lader sig forvirre af de mange alternative forslag til ændrede linieføringer og nye baner, som velmenende menensker sidder og brygger sammen i deres lønkammer en sen nattetime, men arbejder målrettet på at gennemføre de planer, der nu synes politisk flertal for.

arh jeg tror nu ikke transportministeriet får søvnløse nætter af mine forslag.særligt ikke,da det faktisk er deres egne ideer..

Silkeborg-Skanderborg forudsættes bevaret. Den vil bare - uanset hvad - falde i betydning, da den er en af de få strækninger, der ikke kan opgraders noget videre i hastighed. For småbyer som alken er det vel bare en fordel. Der bliver plads til stoptog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hvad er det?
Hvad er det?

Her er en lille samling på 28 jernbanebilleder optaget gennem de seneste 30 år og spørgsmålet er nu, hvad de forestiller? Forhåbentlig kan nogle af Jernbanen.dk´s jernbanekyndige læsere identificere nogle af motiverne.

Læs mere


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak