Ny rapport åbner mulighed for trinbræt i Laurbjerg (Trafikpolitik)
Det kommer ikke til at koste noget. Måske skal nogle perroner sænkes, men ellers er den reelle udgift alene den til elektrificering, som man må formode ville blive valgt til letbanen, når man ällerede har valgt den løsning helt til Grenå, men det bliver kommunernes sag. De vil stadig få letbane, der både er bedre og billigere end de ellers har planlagt.
Jernbanen vil spare penge, da viborg-banen givetvis kører med underskud, og da den samtidig for nuværende er så integreret i bane-nettet, at man vel bliver tvunget til også her at investere i signaler og elektrificering, hvis der skal fortsættes med tog.
Hvis man ser på alternativerne sparer alle reelt penge. Den eneste forudsætning er selvfølgelig, at hovedstrækningn som minimum rettes ud Hadsten-Randers. Men det må vel også anses for sandsynligt.
og ja det er sikkert en forvirrende svada, men det er jo mange ting, der påvirker hinanden. Jeg tror det kommer til at ske, fordi der er en klar økonomisk gevinst ved at man kan udrette hovedstrækningen, samtidig med at den gamle strækning kan udnyttes meget effektivt.
Der kommer næppe letbaner andre steder på de rigtige spor. Det vil være en helt håbløs løsning mod Herning.