Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny rapport åbner mulighed for trinbræt i Laurbjerg (Trafikpolitik)

af ThomasTT, 2/2 2013, 15:56 (4321 dage siden) @ UTJ

Det kommer ikke til at koste noget. Måske skal nogle perroner sænkes, men ellers er den reelle udgift alene den til elektrificering, som man må formode ville blive valgt til letbanen, når man ällerede har valgt den løsning helt til Grenå, men det bliver kommunernes sag. De vil stadig få letbane, der både er bedre og billigere end de ellers har planlagt.

Jernbanen vil spare penge, da viborg-banen givetvis kører med underskud, og da den samtidig for nuværende er så integreret i bane-nettet, at man vel bliver tvunget til også her at investere i signaler og elektrificering, hvis der skal fortsættes med tog.

Hvis man ser på alternativerne sparer alle reelt penge. Den eneste forudsætning er selvfølgelig, at hovedstrækningn som minimum rettes ud Hadsten-Randers. Men det må vel også anses for sandsynligt.

og ja det er sikkert en forvirrende svada, men det er jo mange ting, der påvirker hinanden. Jeg tror det kommer til at ske, fordi der er en klar økonomisk gevinst ved at man kan udrette hovedstrækningen, samtidig med at den gamle strækning kan udnyttes meget effektivt.

Der kommer næppe letbaner andre steder på de rigtige spor. Det vil være en helt håbløs løsning mod Herning.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Holbækegnens Mergelselskab, Hannerup Mergelleje

Holbækegnens Mergelselskab, Hannerup Mergelleje. Pris 150 kr.

Læs mere
Svenska-lok
Dampvogne ved privatbanerne
Dampvogne ved privatbanerne

En række afsnit fra bogen ´Danmarks Damplokomotiver´ af William Bay udgivet i 1977, er samlet til denne artikel. Den omfatter dampvogne fra Gribskovbanen, Randers-Hadsundbanen, Langelandsbanen og Hornbækbanen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak