Ny rapport åbner mulighed for trinbræt i Laurbjerg (Trafikpolitik)
Det har du nok ret i, og jeg skal ikke foregive at forstå meget af hvordan de ensporede strækninger styres.
Men jeg ser alligevel langt det største potentiale for flere stationer på dobbeltsporede strækninger som Aarhus-Middelfart, (hvor jeg kunne foreslå de første 20 åbninger) eller Aarhus-Herning-Holstebro som når den nye brabrand-bane kommer burde gøres dobbeltsporet ( og hvor jeg kunne finde på 20 mere.)
Kan maks finde grundlag for det halve antal nye stationer, og vil endda nedlægge Alken.
Omvendt synes jeg man skulle helt nedlægge Struer-Langå, der delvist kunne sælges til Aarhus som letbane, og Herning-vejle og den lange bane langs vestkysten har næppe potentiale til mere end ganske få nye stop.
HVAD? Nedlægge Langå-Struer der går over Viborg (37.635 indbyggere) og Skive (20.562). Det kan jeg ikke blive enig med dig i. Herning-Vejle har jo IC-tog, dette kan dog ændrer sig med en ny bane over Kattegat.