Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny rapport åbner mulighed for trinbræt i Laurbjerg (Trafikpolitik)

af Dampfmeisteren ⌂, 30/1 2013, 22:49 (4324 dage siden) @ BlackThorneDK

Jeg har ikke nærlæst den store rapport fra 2008, men i både den, og i COWI's rapport fra Laurbjerg, ser det ud til, at man kun opgør passagerertal i op til 1500 meters afstand.

Der tages altså ikke højde for passagerer, der kommer kørende længere væk fra?

COWI lægger alligevel vægt, på at der skal kunne etableres parkering, specielt ved vest sporet. Det giver god nok mening, i forhold til pendlere mod Aarhus.

Men hvorfor korrigerer man ikke for, at der er forskel, på pendlere i København, og pendlere i Vestjylland? I København er det nok de færreste, der lige sætter sig i bilen, for at køre 5 km til stationen, mens jeg kender flere der gør det ude vestpå. Nogle steder, fordi der simpelt hen ikke er andet offentlig transport. Kommunerne er blevet lidt for glade, for at skære i bus ruterne.

Hej Jakob

Du finder jo svaret allerede på side 2 i rapporten.
Når Langå station ligger kun 4 km fra Laurbjerg, giver det ingen mening at regne med bilpendlere længere væk fra - specielt ikke når der også er flere forbindelser til Langå.
Folk der i forvejen tager bilen til stationen kan så med fordel køre til Langå i stedet.

--
mvh. Dampfmeisteren
http://www.damplokomotiv.dk/


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


ContecRail
Højbygaard Sukkerfabrik
Højbygaard Sukkerfabrik

Sukkerfabrikken Lolland blev opført i Holeby i 1872. På grund af uheld og en ringe økonomi, gik fabrikken konkurs i 1877 og genopstod med nye ejere som Højbygaard Sukkerfabrik. Her er historien og billederne fra fabrikken med de mange smalsporslokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak