Ny rapport åbner mulighed for trinbræt i Laurbjerg (Trafikpolitik)
Jeg er sikker på, der er vilje til at køre med flere tog. Der investeres trods alt voldsomme summer i jernbanen i disse år og med de nye signaler skulle det også blive teknisk muligt at køre flere tog.
Jeg mener dog ikke, togene skal stoppe i alle flækker. Der skal være potentiale for udvikling, men det er der også i mange byer. Mange gamle stationer er ved at vokse sammen med større byer, og får derfor et større befolkningsgrundlag, som fx Hatting og Hansted, nord og syd for Horsens. Hovedgård i samme områder har stort potentiale som den nærmeste station for et større område syd for Aarhus.
Mange oplagte nye stationer ligger tæt på eksisterende stationer i større byer, hvorved tidstabet vil være mindre, da toget alligevel er nede i fart. Vestjyske kommuner har fx langsigtede ønsker om flere stationer i både Ringkøbing, Holstebro og Skjern, hvor der bl.a ligger en masse uddannelse lige ved siden af banen men langt fra stationen.