Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny rapport åbner mulighed for trinbræt i Laurbjerg (Trafikpolitik)

af Svend, 1/2 2013, 20:18 (4322 dage siden) @ UTJ

Det værste er næsten, at forslagene (jeg kan snart heller ikke finde hoved og hale i det) vil medføre endog ganske lange rejsetider. Både som følge af de mange stop og de lave hastigheder (letbanetog kører ikke så forfærdelig hurtigt). Dertil kommer så en noget ringere komfort end man kender selv fra LINT-tog.

Uden (forhåbentlig) at støde nogen, vil jeg mene at letbaner (læs: moderne sporvogne) vil passe fint ind i trafikken i og omkring de store byer (Aarhus, Odense og - ikke mindst - København). At lade regionaltrafik mellem forskellige købstæder erstatte af letbaner, virker ikke særlig hensigstmæssigt.

Tilbage til Laurbjerg: Hvis de gæve borgere i Laurbjerg (1009 indbyggere) får held til at få deres station tilbage, vil de sikkert være glade og tilfredse med at blive betjent af LINT-tog.

Og helt tilbage til starten af denne tråd: Trafikstyrelsens rapport http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Databases/~/media/Files/Databaser/Publikationer/statio... opererer med nedlæggelse af stationer i bysamfund af samme størrelse som Laurbjerg.

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kongerejsen 1908
Kongerejsen 1908

I sommeren 1908 rejste Kong Frederik den 8., Dronning Louise og deres tre børn med tog til Jylland, hvor de besøgte en lang række byer. Lars Christensen har i Rigsarkivet fundet DSBs interne korrespondance, samt flere avisers dækning af begivenheden.

Læs mere

Jernbanebøger

Eventyrlige Rejseberetninger

Eventyrlige Rejseberetninger. Pris 170 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak