Ny rapport åbner mulighed for trinbræt i Laurbjerg (Trafikpolitik)
Det værste er næsten, at forslagene (jeg kan snart heller ikke finde hoved og hale i det) vil medføre endog ganske lange rejsetider. Både som følge af de mange stop og de lave hastigheder (letbanetog kører ikke så forfærdelig hurtigt). Dertil kommer så en noget ringere komfort end man kender selv fra LINT-tog.
Uden (forhåbentlig) at støde nogen, vil jeg mene at letbaner (læs: moderne sporvogne) vil passe fint ind i trafikken i og omkring de store byer (Aarhus, Odense og - ikke mindst - København). At lade regionaltrafik mellem forskellige købstæder erstatte af letbaner, virker ikke særlig hensigstmæssigt.
Tilbage til Laurbjerg: Hvis de gæve borgere i Laurbjerg (1009 indbyggere) får held til at få deres station tilbage, vil de sikkert være glade og tilfredse med at blive betjent af LINT-tog.
Og helt tilbage til starten af denne tråd: Trafikstyrelsens rapport http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Databases/~/media/Files/Databaser/Publikationer/statio... opererer med nedlæggelse af stationer i bysamfund af samme størrelse som Laurbjerg.
--
Svend