Ny rapport åbner mulighed for trinbræt i Laurbjerg (Trafikpolitik)
Jeg har ikke nærlæst den store rapport fra 2008, men i både den, og i COWI's rapport fra Laurbjerg, ser det ud til, at man kun opgør passagerertal i op til 1500 meters afstand.
Der tages altså ikke højde for passagerer, der kommer kørende længere væk fra?
COWI lægger alligevel vægt, på at der skal kunne etableres parkering, specielt ved vest sporet. Det giver god nok mening, i forhold til pendlere mod Aarhus.
Men hvorfor korrigerer man ikke for, at der er forskel, på pendlere i København, og pendlere i Vestjylland? I København er det nok de færreste, der lige sætter sig i bilen, for at køre 5 km til stationen, mens jeg kender flere der gør det ude vestpå. Nogle steder, fordi der simpelt hen ikke er andet offentlig transport. Kommunerne er blevet lidt for glade, for at skære i bus ruterne.
Hvor i dit indlæg står der noget om stationerne på strækningen Langå-Struer?
Jeg henholder mig til, at tråden drejer sig om Laurbjerg, og at sammenliningen mellem København og Vestjylland IKKE har noget med Laurbjerg at gøre!