Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

stålboggievone til privatbanerne, primært GDS og HFHj (Generelt)

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 7/3 2012, 08:46 (4651 dage siden) @ Niels Munch

Og hvorfor fil HP CL 30 og OMB C 19?

Måske næste udgave af "Personvognsmateriellets historie" kaster lys derover?

M.v.h.
Niels

Hej Niels

Mon ikke at HP især fik sin HP CL 30 til brug som lokalvogn i de internationale togforbindelser til Hirtshals Havn og i blandettog (og fordi HP's personvognsmateriel dengang primært bestod af 2-akslede teaktræsvogne, som mildest talt ikke egnede sig til at køre sammen med tyske 26.5 meters UIC-vogne) ?.
Jeg er også en af dem, der glæder mig meget til næste udgave af "Personvognsmateriellets historie" :-)
Lidt apropos, nu hvor HP og SB er blevet "gift" og nu er igang med at "flytte sammen" i Hjørring, må man håbe, at der ikke går noget tabt i "flytterodet", fordi der skal ryddes op i arkiverne.
Er der nogen her på Jernbanen.dk, der har "en finger på pulsen" og/eller lidt aktuel insider-viden hvad det angår ?

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak