stålboggievone til privatbanerne, primært GDS og HFHj (Generelt)
Og hvorfor fil HP CL 30 og OMB C 19?
Måske næste udgave af "Personvognsmateriellets historie" kaster lys derover?
M.v.h.
Niels
Hej Niels
Mon ikke at HP især fik sin HP CL 30 til brug som lokalvogn i de internationale togforbindelser til Hirtshals Havn og i blandettog (og fordi HP's personvognsmateriel dengang primært bestod af 2-akslede teaktræsvogne, som mildest talt ikke egnede sig til at køre sammen med tyske 26.5 meters UIC-vogne) ?.
Jeg er også en af dem, der glæder mig meget til næste udgave af "Personvognsmateriellets historie"
Lidt apropos, nu hvor HP og SB er blevet "gift" og nu er igang med at "flytte sammen" i Hjørring, må man håbe, at der ikke går noget tabt i "flytterodet", fordi der skal ryddes op i arkiverne.
Er der nogen her på Jernbanen.dk, der har "en finger på pulsen" og/eller lidt aktuel insider-viden hvad det angår ?
--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen