DSB standser al kørsel med IC4 indtil videre (Jernbanen i dag)
Jeg tror også at DSB ikke har råd til at skrotte IC4.
eftersom det jo drejer sig som ret mange pengemen så fremt man i starten kun have fået leveret 5 sæt med en option på 78
de 5 sæt skal så være i alm drift med passagere og være 100% køreklare
samt sammen kobles til 4 sæt.Herefter kunne man så få leveret et par stykker til.
På den måde ville vi nok have stået med 5 sæt, så kunne man nok uden problemer stoppe projektet
Men kan man ikke sætte dem i drift en efter en efter man har undersøgt bremserne.
Det store altoverskyggende problem i hele IC4 affæren har tilsyneladende været, at hele forretningen er bygget på alt for dårligt papirarbejde, som jeg vidst også (og andre med) har hævdet i tidligere indlæg.
Man har simpelthen i stor stil frasagt sig mulighederne for at kunne ophæve kontrakten i tilfælde af misligholdelse, hvordan denne så er kontraktligt defineret, og samtidig har man givet Ansaldo Breda enhver tænkelig mulighed for at kunne springe over hvor gærdet var lavest.
Det har simpelthen været diskuteret til hudløshed og mere til her på forum, og også masser af andre steder.
Det ændrer desværre ikke ved, at vi sidder med en masse funktionsudygtige tog. Det kan vi desværre ikke gøre stort andet ved, end at se at få dem til at fungere så omkostningseffektivt det er muligt, og så iøvrigt gøre noget ved elektrificeringen for fremtids skyld.
--
Bedste hilsner......
-Klaus