DSB standser al kørsel med IC4 indtil videre (Jernbanen i dag)
En anden interessant ting er, synes jeg, at dette beviser, at DSB godt kan klare sig uden IC4 pt.
Det kan du godt glemme. Transportministeren vil have IC4.
Det politiske (efter) spil er begyndt. Iflg. artiklen kræver Transportministeren at DSB levere varen og får IC4 til at virke. Herved sparker han bolden over på DSB's banehalvdel - ihvertfald ind til videre.
Hvis ministeren 'trak stikket' til IC4 for nuværende, vil det indirekte blive set som en sejr til oppositionen, der flere gange i dag har krævet et stop for IC4 - uagtet at de ikke selv greb ind i deres regeringstid, og endog indgik et forlig med Ansaldo, hvor DSB selv skulle gøre toget færdigt mod at modtage 2.25 mia i kompensation - det er det forlig DSB idag slås med.
Nej, det er ingen der har sagt det skal være let, og slet ikke med IC4.
/Henrik