DSB standser al kørsel med IC4 indtil videre (Jernbanen i dag)
Jeg tror også at DSB ikke har råd til at skrotte IC4.
eftersom det jo drejer sig som ret mange penge
men så fremt man i starten kun have fået leveret 5 sæt med en option på 78
de 5 sæt skal så være i alm drift med passagere og være 100% køreklare
samt sammen kobles til 4 sæt.
Herefter kunne man så få leveret et par stykker til.
På den måde ville vi nok have stået med 5 sæt, så kunne man nok uden problemer stoppe projektet
Men kan man ikke sætte dem i drift en efter en efter man har undersøgt bremserne.
Det nye Lyntog København-Aarhus er vil baseret på IC4 i K12
Men er der IC3 nok til at køre det også uden at nogle Lyntog mellem Aarhus-Aalborg/Frederikshavn skal køres med MR, men længere køre tid til følge.
Vil gerne slippe for at køre med MR fra Aalborg til Aarhus
en af de afgange jeg bruger er sat til blive kørt med MR så her må IC4 gerne kører i stedet for
en ønske tænkning kunne være DD
For at kunne klare sig uden IC4 skal man nok genindføre K07.