Mere banegods? (Generelt)
jeg har været inde på det før og siger det lige igen .. jeg tror en del af de skader der sker opstår ved løftet af traileren på banevogn eller ned igen .. ved en typsik læsset stk gods trailer kan det ikke altid undgås der er noget der bliver klemt , trykket eller andet fordi der som ofte er en speditør der har overbooket bilen .. i de 12-14 år jeg har hængt på vejen vil jeg mene at 70-80 pct af opståede skalder skyldtes overbookening .. dernæst så ser man ofte mange steder rundt omkring at en af grundende til at jernbanen bliver brugt er at en transpotør har dumpet prisern så langt ned at de er nød til at finde på alternativer .. et meet godt eksempel er dvs . et læs sukker til norge giver underskud hvis ikke de kan få sejlte traileren op til oslo fra kbh .. . nå det var lige et lille sidespring .. min pointe fra start var bare at 12-14 år på landevejen har trods alt lært mig at ikke alt gods er egnet til at blive sat på en trailer og så på en jernbane vogn bagefter.. noget andet er npr godset er læsset regulært i en jernbanevogn , nu har jeg selv været med til at håndtere gods . både til søs . på vejen og til dels på bane også . og jeg taler bare ud fra hvad jeg har set og oplevet i 21 år i transport sektoren .
men ikke at forglemme så er jeg altså selv fortaler for at man bruger banen meget mere. jeg kan bare ikke lade være med at kommentere npr jeg kan se argumenter som erlidt ved siden af eller fakta som ikke stemmer . eller teori som ikke holder
mere er der såmænd ikke i det