Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Mere banegods? (Generelt)

af KimC, 28/9 2011, 21:40 (4806 dage siden) @ BlackThorneDK

Mon ikke også at et ragerbjerg kan give nogle gevaldige slag til godset, når vognen efter nedløbet rammer de andre vogne i stammen.
Det er vel ikke muligt at bremse vognene 10 cm før den forgående vogn, hver eneste gang?

Man burde kunne undgå at bremse vognene 50 meter efter den foregående vogn.

Det sker jo også at en lastbilchauffør skal stå på bremserne fordi nogen på en ulovlig knallert giver sig selv forkørselsret. Det skulle vognen gerne være læsset til at kunne klare.
Når man står op i et tog mærker man gså sporskifter der passeres undervejs, og ryk når der kobles til andre togstammer. Det er der ikke noget odiøst i, og det er ikke værre end det man ville opleve hvis man stod på ladet af en lastbil. Men når passagerer eller gods ligger tværet op af den ene endevæg kan der ikke være langt til at der skal skrives havarirapport.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964

Dette hæfte på 32 sider om Vestsallingbanen blev udgivet af Jernbanehistorisk Selskab i 1964 i anledning af banens 40 års jubilæum. I hæftet fortælles om banens forhistorie, anlæg, drift, stationer rullende materiel, nedlæggelsen osv.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak