Mere banegods? (Generelt)
Det undrer også mig at man fra Rialion-DB-Schenker-DSBGods-et-eller-andet's side siger at man bare kan læsse trailerne over på jernbanevogne. Man er ved at udbygge godsterminalen i Taulov, men en rute melle Taulov og Høje Tasstrup er ikke nogen særlig god afløser for en færge mellem Århus-egnen og Sjælland.
Det hedder DB schenker rail scandinavia, det er ikke så svært vel. Det er jo klart at men bliver nød til at komme med en udmelding, for ellers ender det bare med at det hele bliver sat over på lastbiler. At det så er Htå- Tl der bliver meldt ud kan man altid diskutere, hvor sansynlig det er at den korridor vil kunne afløse Kalundborg- Århus. Og det er da heller ikke det eneste der bliver arbejdet på, Århus er da absolut i spil, men lige nu er det største problem der ikke er vogne til det.
Skal der køres gods nord for Fredericia har DSB-Gods-Railion-Schenker-undsoweiter kun et par affældige MZ, og der findes ingen godsterminaler omkring Århus der kan klare den opgave. Nåja, måske den noget fiaskobetondede havnebane..?
Ja mærsk terminalen er da et rigtig godt bud, de har kapaciteten og udstyret til det. Problemet er så at det er en tredie aktør der skal med i projektet, og det gør det nødvendigvis ikke nemmere. Ja vores kære Mz er jo fine nok, så længe der mangler lidt tråd der op af. Og de køre faktisk meget godt, de fem af dem, faktisk så godt så de tit redder dagen eller natten. Jeg vil ikke kalde havnebanen for en fiasko, bevares der kommer ikke et godstog hver femte minut, men alligevel. Da vi jo lever i en tid hvor penge og priser er alt, så er det jo en stor fordel at man kan køre på havnen alene, uden at man skal bruge en mindre hær af stationsbetjente. Så nej helt så negativt som du gerne vil gøre det til er det altså ikke, men det tvivler jeg så også på om vi kan blive enige om.